Üdvözlet

Adatok megjegyzése

[ ]

E-Kréta belépés

Nincsenek események a hónapban.

HKSzeCsPSzoV

123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Névnapok

Ma 2019. 10. 19, szombat, Nándor napja van.
Holnap Vendel napja lesz.
vasárnap 25 február 2018
2018. február 25. vasárnap - 14:36:05  Írta: admin  Kategória: 2018/2019. tanév

ÖKO-nap   Nagyon furcsa érzés volt belépni aznap az iskolába, hogy ez lesz itt az utolsó ÖKO-napom. Mindig nagyon jók voltak ezen a napon a programok, de az idei évben főleg. Mivel ezen a héten zajlott a „Mozdulj a klímáért!” akció hét, ezért a reggelt ennek a zárásával kezdtük. Előzetes feladatként kaptuk, hogy egy szép almával érkezzünk az iskolába ezen a reggelen. A sportpályára egy felrajzolt nagy almaformába állt be minden felsős és alsós tanuló és az almát feltartva egy felülről lefotózott élőképet alkottunk. Ennek célja az akcióhét egyik gondolatának a képviselése: együnk minél több egészséges gyümölcsöt, almát, mégpedig helyi termelőktől!

Ezen az akcióhéten különösen figyeltünk arra, hogy környezetkímélő módon jöjjünk iskolába-így mozdultunk a klímáért, hogy kisebb legyen a légszennyezés. Visszatérve az aktuális napra: az osztályok a délelőttön olyan tevékenységeket folytattak, amelyek az iskolai környezet szépítését, minőségi állagának megóvását szolgálták. Szezonális ablakdíszek készítése, termésképek alkotása, természetes anyagokból ajtódíszek készítése, növények ápolása szerepeltek például. A mi osztályunk kupakokból ragasztással készített előre megrajzolt alakzat szerint faliképeket. Ezek azóta is díszítik a folyosókat a gyerekek tetszésére. Mindezek közbe osztályok képviselői a könyvtárban részt vettek a győri Reflex Környezetvédő Egyesület kiállításának megnyitóján. A kiállított anyagot az osztályok később megtekintették.

11órakor a felső tagozat minden diákja és a negyedikesek átmentünk a Művelődési Központba ahol egy fantasztikus előadásban volt részünk. A Kajárpéci Vízirevű előadásában láthattuk a Dzsungel könnye című előadást. Rendkívül humoros, ötletes és tanulságos volt. Zárásképpen környezetvédelemmel kapcsolatos feladatokat oldottunk meg. Remélem a középiskolában is –bárhova is kerülök- hasonló élményekben lesz részem, mint a Széchenyiben!

Rédecsi Dóra 8.c osztályos tanuló

szerda 06 december 2017
2017. december 06. szerda - 18:13:56  Írta: admin  Kategória: 2018/2019. tanév

A Vértes egyik klasszikus túraútvonalán a gyönyörű, sziklás Mária-szakadék szurdokán át Körtvélyespuszta elhagyatott, erdei temetőjét érintve a Vitány vár meredek csúcson magasodó falaihoz vezetett a túraútvonalunk.

csütörtök 02 november 2017
2017. november 02. csütörtök - 10:22:57  Írta: admin  Kategória: 2017/2018. tanév
Az Erdők Hete rendezvénysorozat 2017. október 02-08-ig tartott.
Az idei tanévben is a 2. osztályos tanulók, egy élményekben gazdag délutánt töltöttek Göbös-majorban.

Az időjárás is nekünk kedvezett. Gyönyörű őszi napon voltunk részesei egy olyan környezetórának, ami tankönyv nélküli és nem kell hozzá tanterem.
A megérkezés után elvittek bennünket lovas szekérrel az erdőbe. Az út során láttunk erdei madarakat, vaddisznó csorda vonulásának helyét, túrásokat a lovas karámban. Ragadozó madarak keringtek a magasban.
Az út során lehetőségünk volt gombát szedni. Minden gyerek élvezettel szedte a magasra nyúló őzlábgombát.
A szekerezés után az erdei iskola épületében egy ajándéktárgy elkészítésére volt lehetősége minden kisgyermeknek. Fakorongra terméseket lehetett ragasztani egyéni ötletek, ízlés szerint.
Élményekkel, tapasztalattal gazdagodva érkeztünk vissza kora délután az iskolába.

Vargáné Budai Márta
tanító

2017. november 02. csütörtök - 09:37:38  Írta: admin  Kategória: 2017/2018. tanév

2017. október 25-én iskolai szervezésben ellátogattunk Gönyűre, a dunai kikötőbe és a Széchenyi jégtörő hajóhoz. Idegenvezető várt bennünket a kikötő portájánál és körbevezetve mindent megmutatott, elmagyarázott. Főleg arról mesélt, hogy milyen áruféleségeket (pl. gabonát, műtrágyát) hogyan tárolják, csomagolják, szállítják a Dunán.

A következő látnivaló a jégtörő hajó volt. Egy gépészmérnök volt a kalauzunk. Tőle tudtuk meg, hogy a hajót 1988-ban Óbudán építették magyar tervek alapján. Továbbá azt is, hogy a hajó 418 tonna acélból készült, 43 m hosszú, döngetővel felszerelt, két motorral működő, sebességváltó nélküli építmény. Mai napig üzemel, és jövőre tervezik a felújítását. A legutolsó szerbiai téli bevetésről is hallhattunk élvezetes beszámolót.

Nagyon jól éreztük magunkat, sok újdonságot és érdekességet láthattunk, hallhattunk.

Lökkös Martin
7. a osztályos tanuló

2017. november 02. csütörtök - 08:56:01  Írta: admin  Kategória: 2017/2018. tanév

Iskolánk már második alkalommal kapcsolódott a felhíváshoz.
Az Egyesült Nemzetek Szervezetének 193 tagországa - köztük hazánk is - 2015 szeptemberében elfogadta a Fenntartható Fejlődési Célokat vagy ismertebb nevén a Globális Célokat. A „Keretrendszer 2030” 17 célkitűzést tartalmaz, amelyek megvalósítása, az elérésére való törekvés az elkövetkezendő években kívánják előmozdítani a fejlődést. Ez a történelmi jelentőségű egyezmény mindnyájunknak utat nyithat egy jobb és fenntartható jövő felé.
 Erről beszélgettünk osztályfőnöki órán és rögtön adódott is a kérdés: mindez hogyan valósítható meg egyszerre a világ számos pontján? Minden év szeptemberében (e tanévben 18-23-a közt) a csatlakozó országok iskoláiban ugyanarról a témáról tanulnak, beszélgetnek, gondolkodnak a gyerekek a pedagógusokkal együtt. Idén a Felelős élelmiszerfogyasztás és tudatos táplálkozás globális cél volt a téma.

Osztályfőnökünk irányításával arról beszélgettünk, hogy a tányérunkra kerülő - főleg kedvenc ételeink - milyen alapanyagokból készülnek, azok honnét származnak, mekkora utat tettek meg, míg hozzánk elértek, mennyi vegyszerrel kezelték a romlás ellen illetve pl. az ütemezett érés érdekében. Hol termesztették, hogyan, az ott dolgozók milyen bánásmódban részesülnek - és még folytathatnánk a kérdések sorát.

Azon gondolkodtunk, milyen hazai termékekkel lehet ezeket helyettesíteni, a közelben van-e helyi termelő? Hogyan lehet ezen termékek lábnyomát csökkenteni? Tanulságosak voltak ezek a percek és még folytatni fogjuk.

Rédecsi Dóra
7. c osztályos tanuló

2017. november 02. csütörtök - 08:52:22  Írta: admin  Kategória: 2017/2018. tanév
Diákklub előadás

2017. október 5-én került sor a tanév első foglalkozására. Visy Petra pszichológus látogatott el hozzánk. Beszélt nekünk a kamaszkor nehézségeiről, hasznos tanácsokat adott a problémáink kezelésére, céljaink lépésről-lépésre történő elérési technikájáról. Mindezt nagyon szemléletes és humoros diákkal alátámasztva.
A felsőbb évesek a közelgő továbbtanulás kapcsán a középiskolákba, az új környezetbe való beilleszkedésről is értékes gondolatokat hallhattak.
Az előadás második felében az online világ, az internet, a selfik veszélyeire hívta fel a figyelmet. Két rövidfilmmel igazolta ezek valódiságát. Nagyon köszönjük ezt az élvezetes, lendületes, fiatalos előadást!

Kocsis András
8. a osztályos tanuló

Egy iskolai előadás

A könyvtárban október 5-én 14 órai kezdettel szakképzett pszichológus volt az intézmény vendége. Hallgatóként vettem részt. Nagyon érdekesnek tartottam, mert a hétköznapi életről volt szó. Ebben főszerepet kaptak a gyerekek, főleg a kamaszok. Kiemelt téma volt az online világ. A kiposztolt képek veszélyeire is felhívta a figyelmünket.
Amire nem is gondoltam eddig, hogy a képek tartalma mit is üzen a világnak rólam? Milyen információkat tudhatnak meg bűnözők a környezetemről? Többek között azt a tanulságot is levontam az előadás után, hogy óvatosabb leszek a posztolással!

Farkas Koppány
7. c osztályos tanuló

2017. november 02. csütörtök - 08:48:56  Írta: admin  Kategória: 2017/2018. tanév
Bakony-túra a Cuha-völgyében

Szeptember 30-a, szombat reggel. 6.40-kor indult a vonatunk Győrbe, majd átszállás után utaztunk tovább Vinyére. Odaérkezésünket követően egy játszótér csábított bennünket egy kis mókázásra, majd elindultunk a túránkra. Egy erdőn keresztül vezetett az utunk. A gyönyörű őszi erdő, a tiszta levegő, a természet hangjai nagyon élvezetes élmények voltak. Pihenő következett, ahol mindenki elfogyasztotta a tízóraiját.
Folytatva túránkat a Cuha-patakon kb. 8-9 alkalommal keltünk át. Igaz az előző napokban volt csapadék, mégis átjutottunk a patak medrén, a gázlókon. Hatalmas barlangokat is láttunk. Gyökerekbe kapaszkodva másztunk meg hegyoldalakat. 16 km-es kört megtéve érkeztünk vissza a vasútállomásra. A játszótéren volt alkalmunk pihenni fél órát. Majd megjött a vonatunk, amivel fél 7-re érkeztünk haza.

Köszönjük a szép napot a szervezőknek! Legközelebb is megyünk!

Ladjánszki  Zsófi
7. b osztályos tanuló

Túra a Bakonyban

Szeptember 30-án nagy izgalommal keltem, mert az iskola szervezésében kirándulni indultam.
Vonattal utaztunk győri átszállással Vinyére. Megérkezésünk után a vasútállomáson egy kis pihenővel készültünk rá a túrára.
Először a Hódos-ér irányába indultunk. Csodálatos volt az erdőben. Hegyeken, völgyeken, szakadékokon, fagyökereken, réteken, tisztásokon jártunk. A Porva-Cseszneki vasútállomáshoz érkeztünk, ahol elfogyasztottuk a tízórainkat. Ezután következett a Cuha-völgye. Sokszor kellett átkelni a patakon, szerencsére nem volt magas a vízmennyiség benne, és nem is esett bele senki. Kb. 5-6 km-t sétáltunk a patak mellett. A menetelés végén ismét a vasútállomáson kötöttünk ki és indultunk is haza.

Így telt el a nap. Remélem jövőre is lesz lehetőségem eljönni, akár előbb is!

Leffler Nikolett

csütörtök 25 május 2017
2017. május 25. csütörtök - 09:53:52  Írta: admin  Kategória: 2016/2017. tanév
ANGOL NYELV
6. évfolyam
8. évfolyam

NÉMET NYELV

A tanulók eredményeinek megismerése csak a részükre kiadott mérési azonosító birtokában lehetséges.

szombat 20 május 2017
2017. május 20. szombat - 08:27:52  Írta: admin  Kategória: 2016/2017. tanév
Az intézményvezetői pályázat és a véleményezés dokumentációinak elérhetősége

Pályázat

Véleményezés

péntek 05 május 2017
2017. május 05. péntek - 10:20:25  Írta: admin  Kategória: 2016/2017. tanév
Iskolánk életében fontos és kiemelt terület a környezeti- és egészséges életmódra nevelést. Az eddig végzett tevékenységünk eredményeképpen 2016. I. 1-je óta az Ökoiskola cím birtokosa vagyunk.

E tanévben is sok ilyen témájú programot szerveztünk.

2017. április 21-én tartottuk öko témanapunkat. A környező ökoiskolák képviselői is megtisztelték rendezvényünket. A napot az ÖKO szó élőkép megformálásával indítottuk az udvaron. A délelőtt folyamán a gyerekek feladatokat oldottak meg, szakemberek előadásait hallgatták és interaktív módon kapcsolódtak be. Természetes anyagokból, hulladékokból ötletes produktumokat is készítettek. Zárásként a Művelődési Központban egy tartalmas műsort tekintettünk meg. A műsor színvonalát a Kerényi  György AMI zenetagozatos növendékei, valamint intézményünk diákjai, felkészítő kollégái biztosították.

Köszönet minden együttműködőnek!

A fenntarthatóság szellemében reméljük jövőre is egy hasonló tartalmas napról számolhatunk be.

Balogh Katalin
pedagógus

Április 21-én péntek délelőtt az iskolában szorgoskodtunk, de a tanórai keretek helyett az osztályközösségek a tanáraink által szervezett öko témanap programját valósították meg.

Reggel az udvaron egy élőkép formálásával indítottunk. Ahogy ott álltunk, közvetlenül nem érzékeltük az általunk megjelenített képet, de az iskola honlapján bármelyikünk megtekintheti. Talán még azt is felfedezi, hol áll, hol vesz részt az öko szó megformálásában! De ennél fontosabb, hogy a mindennapokban a tartalmát valósítsuk meg. Igyekszünk most is és ígérjük, felnőtt korunkban is.

A nagyon érdekes délelőtti programok közül én egyet emelnék ki, ami rám nagy hatással volt. Az előadást Peiml Piroska néni, a FHNP természetvédelmi őre tartotta. Általa betekintést nyerhettünk a nemzeti park egyik területének életébe, az Erebe-szigetek világába. Nagyon érdekes, amit a név eredetéről megtudtunk: a török időkben az ellenség elől Gönyü lakossága a szigetre menekült, és amikor már biztonságban érezték magukat, társaikat egy vezényszóval bíztatták: „Erre be!”- így tartja köztudat. A sziget elsősorban gazdag állatvilágáról híres. Legérdekesebbek a hódok, vidrák, de számos jelentős fajt tartanak itt még számon. Itt lelt otthonra pl. a védett partifecske, jégmadár, vadrécék különböző fajai. Itt szerzi táplálékát a rétisas és a feketególya is. A sziget ember által érintetlen területeit tudósok vizsgálják, a fajokat, a természetes folyamatokat. Piroska néni ismét elkápráztatott bennünket a nagyon lendületes előadásmódjával, közvetlenségével és a személyes élményeivel. Ezen előadáson kívül még sok új, értékes információhoz jutottunk a délelőtt során, amit senki nem vehet el tőlünk.

A záróműsor is élvezetes volt, élmény volt látni és hallani iskolatársainkat a színpadon. Hogy miket tudnak!... No és a film is elgondolkodtató…